Blog

Böngéssze bejegyzésinket, hogy képbe kerüljön

Agilis módszer a weboldalkészítésben

Agilis módszer a weboldalkészítésben

Először is szögezzük le, nincsen olyan, hogy tökéletes módszer. Minden project és minden megrendelő más, így minden feladatot a legjobban illeszkedő módszerrel készítjük el. Ezekből a módszerekből, most az Agilis módszert fogjuk bemutatni.

Egy induló projektnél nagyon ritkán találkozunk olyan megrendelővel aki pontosan tudja mit akar. Senki nem érkezik részletes leírással és arculati igényekkel a zsebében. Ilyenkor a megrendelő és az oldal készítője leülnek, átbeszélik az igényeket, célokat. Próbáljuk minél hamarabb kitalálni mi is lenne a legjobb az ügyfélnek.

Ezután a fejlesztők és grafikusok leülnek, megtervezik és elkészítik az oldalt. Aztán amikor büszkén átadják a kész terméket, jönnek a hibák. Nem jó a funkció, a szín, a betűtipus, bármi. Ez nem jó sem a megrendelőnek, sem a fejlesztőknek, hiszen az idő pénz, egy csomó funkciót újra kell gondolni, újra le kell programozni esetleg az egész oldalt át kell pozíciónálni.

Mi a megoldás?

A megoldás az agilis fejlesztés, ahol az oldal készítése során a megrendelőt bevonjuk a munkába, nem csak a végterméket nyújtjuk át, hanem esetlegesen még nem teljesen funkciónáló oldalakat is bemutatjuk.  Ilyen esetekben az ügyfél látja hova tartunk és jobban el tudja képzelni a végeredményt is. Ennek előnye, hogy folyamatos a visszajelzés a projekt célját illetően és kisebb eséllyel fordul elő, hogy az ügyfél biciklit rendel és űrrepülőgépet gyártunk (jó esetben csak tervezünk) számára.

Az agilis szoftverfejlesztés igazi trükkje nem más, minthogy folyamatosan kísérletezni kell, tapasztalni kell, hibázni kell, és ami a legfontosabb mindig le kell vonni a tanulságokat. Csak így lehet fejlődni, és alkalmazkodni, mind jobban illeszkedni az adott körülményekhez.

Természetesnek vesszük a változást és a változtatást, és a projekt alapjaként kezeljük, szabályozott részévé tesszük azt. Ez az a rész amit szabályokban szerződésben le kell fektetni és bár nem könnyű de megvalósítható.

Jó, de mit jelent ez a gyakorlatban?

Első lépésként a dizájn terveket készítjük el, elküldünk két verziót, az ügyfél választ majd hozzáteszi a saját ötleteit. Itt már van valami a kezében, látja az oldal terveit. Még ha az elején nem is tudta mit akar és úgymond ránk bízta a dolgot, akkor is már tudja hogy teszik amit lát vagy sem. Legyen színesebb, modernebb, más betű, más képek stb. Természetesen mindezt szakértők irányítása mellett, a leghatékonyabb oldalmegjelenést megcélozva.

Ezután elkészítünk egy úgynevezett prototípus oldalt, ami egy már működő, de funkcióiban korlátozott, nem végleges oldal. Ezt az oldalt egy ideiglenes tárhelyre töltjük fel, ahol az ügyfél is kattingathat, gondolkodhat, mit is szeretne. Egy ilyen prototípus oldal meglepően gyorsan 1-2 hét alatt elkészűl, de még nincs kész. Például, lehet hogy a színek már jók, de a betűtípus nincs még beállítva, vagy már látszanak a termékek, de kosár még nem működik.

Folyamatosan töltjük fel a változásokat és mondjuk 2 hetente megbeszéljük holy tartunk. Mit hova mozgassunk, milyen új ötletek jutottak eszünkbe a héten.

Tegyük fel, hogy egy webshopot fejlesztünk, ha a design és a blog rész már elkészült, lehet élesbe kapcsolni, hiszen bár még nem lehet rendelni, de már szoktathatjuk az leendő vásárlókat az oldalunkhoz, hírekkel és beharangozókkal. Egy hét múlva már feliratkozhatnak hírlevelünkre, kaphatnak érte kupont az első vásáláshoz. A következő fázisban már böngészhetik a katalógusunkat, mert elkezdtük a termékek feltöltését, de még nem rendelhetnek, később rendelhetnek, de még csak készpénzzel fizethetnek stb. Így az oldal még mindig nincs kész teljesen de mi már profitot termelünk és látogatókat szerzünk.

Az átadás után van egy meghatározott idejű tesztelési fázis, amikor az oldal már üzemel, de az ügyfél még kérhet apróbb változtatásokat illetve hibajavításokat.

Mik az előnyei?

Más, nem agilis módszertanokhoz képest a rugalmasságot, illetve az iteraktivitását érdemes még az előnyei között kiemelni.

Már a fejlesztés korai szakaszában lehet profitot generálni az ügyfélnek, úgy hogy a nem teljes funkcionalitású oldalt működteti, nem várjuk meg, míg minden elvárt funkció teljesen elkészül.

Sokszor a fejlesztés alatt kiderül, hogy egy az ügyfél által megálmodott funkció értelmetlen vagy felesleges. Ha még a fejlesztés elején kiderül, van lehetőség korrigálni vagy más funkcióra cserélni plussz költségek nélkül.

Természetesen minden cég, minden projekt másképp épül fel, másképp működik, más a környezetük, mind technológiai, mind hierarchia, mind üzeti szempontból. Nem léteznek mindig és mindenhol működödő biztos receptek, és nincs könyv, ami pontosan megmondaná, hogyan kell ezt csinálni.

Mi hiszünk abban, hogy együtt az ügyfelekkel sikeresebb egyben olcsóbb termékeket hozhatunk létre, úgy hogy az ügyfél érzi hogy a szava fontos. Érzi, hogy a legjobbat kapja a pénzéért.

Keresés

Legutóbbi bejegyzések

Ügyfélszolgálat

Floridonet webstúdió Kft.

Cím : 6723 Szeged Csongrádi sgt. 51.

Tel. : +36 20 508 9716

Email : info@floridonet.hu

Web : www.floridonet.hu

© 2017 Floridonet webstúdió Kft.

Search